img

A Subaru Outback a legjobb eredményt érte el a 2020–2021-es Euro NCAP* biztonsági teszten

  • Az Outback az Euro NCAP által bevizsgált összes jármű között a legnagyobb összesített pontszámot (88,8%) érte el*1.
  • A legújabb EyeSight vezetéstámogató rendszer 95%-os eredményt ért el a biztonsági asszisztensek értékelésekor, ami azt jelenti, hogy az Outback az első olyan gépkocsi, amely az összes járműkategóriát*2 figyelembe véve a legjobb eredményt érte el ezen a területen; mindemellett Subaru járműre ez a valaha kapott legjobb minősítés.
  • Az Outback 84%-os eredményt ért el a gyalogosvédelem („sérülékeny úthasználók”) területén – ez az összes járműkategóriát figyelembe véve a legjobb eredmény*3, valamint Subaru járműre vonatkozó eddigi legjobb eredmény.


Subaru Outback (európai specifikáció)
EyeSight vezetéstámogató rendszer

Zaventem, 2022. január 26. – A Subaru Europe, a Subaru Corporation leányvállalata, ma bejelentette, hogy az európai specifikációjú Outback az Európai Új Autó Értékelő Program (ENCAP) keretében 2020–2021 között végzett tesztek során a legmagasabb összpontszámot érte el az összes jármű között, valamint figyelemre méltó eredményt ért el a biztonsági asszisztens („Safety Assist“) területen is.

Az Outback mind a négy értékelési területen (felnőtt utasok védelme, gyermek utasok védelme, gyalogosvédelem és biztonsági asszisztensek) olyan pontszámokat ért el, amelyek kényelmesen meghaladták a maximális ötcsillagos értékeléshez szükséges minimális küszöböt. Ezek az eredmények tükrözik a Subaru „All-Around Safety” filozófián alapuló járműépítési megközelítését, amelynek célja a legmagasabb biztonság nyújtásával a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának nullára csökkentése 2030-ra*4.

Az Euro NCAP legújabb értékelési protokollja szerint nem kaphat ötcsillagos értékelést az olyan jármű, amelynek nincs olyan vezetéstámogató rendszere, ami jelentős mértékben hozzájárul a balesetek elkerüléséhez vagy legalább a balesetek súlyosságának csökkentéséhez. A Subaru legújabb generációjú ütközésmegelőző rendszerének, az EyeSight vezetéstámogató rendszernek köszönhetően az Outback a legmagasabb pontszámot érte el az összes járműkategóriában*3, és a Subaru által valaha elért legjobb eredményt a biztonsági asszisztenseket vizsgáló törésteszteken.

Az Euro NCAP Flashback 2021 jelentésében a Subaru Outback a legjobban teljesítők között szerepelt: „A tesztek nagy különbségeket tártak fel az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – fejlett vezetéstámogató rendszerek) pontszámok között. A legjobb teljesítménnyel a Subaru Outback szerepelt […] 95%-os eredménnyel, köszönhetően a kifinomult ütközésmegelőző fékrendszernek (AEB - Autonomous Emergency Braking), a sávtartó automatikának, valamint a sebességtartó- és éberségfigyelő rendszernek“.

A negyedik generációs EyeSight vezetéstámogató rendszer magában foglalja a Subaru által a 30 éves fejlesztés során felhalmozott összes biztonsággal kapcsolatos műszaki tudást. A legújabb verzió az új képfelismerő szoftveren, valamint a csaknem megduplázott látószög tartománnyal rendelkező sztereó kamerákon alapul, és immár 11 standard biztonsági funkciót tartalmaz: ezek a továbbfejlesztett, sáv közepén tartó automatikával is ellátott adaptív sebességtartó automatika, a vészhelyzeti sávtartó automatika, az intelligens sebességhatárolóval kiegészített jelzőtábla felismerő rendszer, a kormánykerék rezgetésével kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávelhagyást megakadályozó funkció (amely felismeri az olyan sávelválasztókat is, mint a fű és az út széle) és a kereszteződésekben történő ütközések megelőzésére szolgáló funkcióval kiegészített ütközést megelőző fékezőrendszer.

Az Euro NCAP legújabb, a biztonsági asszisztenseket vizsgáló protokollja tartalmazza a vezető figyelmét vizsgáló berendezések hatékonyságának mérését, amely tesztet az Outback sikeresen teljesített a Subaru éberségfigyelő és vezetőfelismerő rendszerének (Driver Monitoring System) köszönhetően, ami számos funkció mellett az arcfelismerő technológiájának köszönhetően riasztja a vezetőt, amikor elfáradt, vagy valami elvonja a figyelmét vezetés közben.

Fejlett sebesség-asszisztens rendszerre és autonóm beavatkozásra képes rendszerre is szükség van ahhoz, hogy a ráfutásos ütközések, valamint a kereszteződésben balra kanyarodáskor szemből jövő járművel történő ütközés veszélyét minimalizálni lehessen. Ezt a vészhelyzeti autonóm fékezés (AEB - Autonomous Emergency Braking), és a vészhelyzeti autonóm kormányzás (AES - Autonomous Emergency Steering) teszi lehetővé.

A Subaru Outback emellett a legmagasabb pontszámot érte el a gyalogosvédelem („sérülékeny úthasználók”) területén – ez az összes járműkategóriát figyelembe véve a legjobb eredmény, valamint Subaru járműre vonatkozó eddigi legjobb eredmény. Az Euro NCAP legújabb értékelési rendszere új tesztforgatókönyveket ír elő az autonóm vészfékezés (AEB) vizsgálatához, amely javítja a gyalogosok védelmét (átkelőhelyre kanyarodáskor) és a kerékpárosok védelmét (nagyobb célsebességű és kitakart/korlátozott láthatóságú helyzetekben).

Az Outback biztonsági berendezései között megtalálható még többek között a hátrameneti automatikus fékezés (RAB), a Subaru hátsó járműészlelő rendszer (SRVD), a hátsó ülésen utazókra emlékeztető rendszer, valamint a jármű körüli holttereket csökkentő, többféle nézetet (elülső-, hátsó- és oldalnézetet) egy képernyőn megjeleníteni képes kamerarendszer.

Az Outback a Subaru Global Platformra épül; a nagy szakítószilárdságú acélpanelek mennyiségének növelése könnyebbé tette a karosszériát, és 40 %-kal megnövelte a frontális, oldalsó és hátsó ütközések elleni védelmet, jobb energiaelnyelési hatékonyságot biztosít, és az ütközéskor keletkező energia hatékonyabb elvezetését teszi lehetővé. A karosszéria szilárdságát jelentősen megnövelte az új vázszerkezet (a teljes belső vázszerkezet); további merevítő és kiegészítő keretek hozzáadása pedig tovább javította az Outback legmagasabb szintű ütközésbiztonsági teljesítményét.

*: Európai kormányok és európai autózási és fogyasztói szervezetek képviselőiből álló független szervezet.
*1: Az EuroNCAP elérhető értékelései alapján a legutóbbi, 2020–2021 közötti időszakra vonatkozó jegyzőkönyv szerint.
*2: Subaru Outback biztonsági asszisztens (Safety Assist) értékelési pontszáma: 95% a legújabb Euro NCAP értékelési protokoll alkalmazásakor (2020-2022), az ide vonatkozó legutóbbi teszt szerint.
*3: Subaru Outback gyalogosvédelem (Vulnerable Road Users) értékelési pontszáma: 84% a legújabb Euro NCAP értékelési protokoll alkalmazásakor (2020-2022), az eddig tesztelt járművek esetében regisztrált legmagasabb pontszám az összes járműkategóriát figyelembe véve, az ide vonatkozó legutóbbi teszt szerint.
*4: Subaru járműben utazók halálát okozó balesetek számának, valamint gyalogosok, kerékpárosok és hasonlók körében Subaru járművel való ütközés miatt bekövetkező halálos kimenetelű balesetek számának nullára csökkentése.
*5: Az ide vonatkozó legutóbbi teszt szerint.

A Subaru Europe NV/SA bemutatása
A Subaru Europe NV/SA a Subaru gépjárművek japán gyártójának, a Subaru Corporation-nek a kizárólagos tulajdonban levő leányvállalata. A cég központja Zaventem-ben (Belgium) található. A Subaru Europe helyi elosztóközpontként működik az összes európai Subaru importőr számára. Számos funkcióval támogatja a forgalmazói hálózatot. Ezek között vannak a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos képzések, a kereskedelem, a márka- és termékmarketing, a piackutatás és a közönségkapcsolatok (PR), valamint az eredeti Subaru alkatrészek és kiegészítők fejlesztése, tesztelése és forgalmazása.

2022-01-26 Subaru