Technika
AWD - összkerékhajtás
A Subaru 1972-ben mutatta be a 4WD-s tömeggyártású személyautóját, amely az AWD autó előfutára volt. Abban az időben a 4WD-s gépkocsik általában terepjáró nehéz tehergépkocsik voltak. A 4WD rendszer személygépkocsiba építése forradalmi gondolat volt, amivel a Subaru célja az volt, hogy a legjobb legyen mindkét világban az egyedülálló úttartásával és kitűnő vonóerő átvitelével. A következő években a Subaru folytatta eredeti AWD rendszere technológiájának finomítását, hogy magasabb szintű úttartási biztonságot és stabilitást biztosítson. Világszerte tetszéssel fogadták a Subaru AWD technológia terén elért eredményeit, azaz a nagysebességű autózás biztonsága érdekében produkált drámai előrehaladást, valamint úgy a kimagasló vezetésbiztonság, mint a kitűnő vezethetőség elérését.
A Subarut ezen a téren a világ autógyártóinak vezetőjévé tevő AWD rendszerének alapja a Subaru egyedülálló boxermotorja és az eredeti AWD hossz-szimmetrikus elrendezése, a hosszirányban beépített boxermotorral, erőátvitellel, kardántengellyel és a lineárisan elhelyezett hátsó differenciálművel. Ez az elrendezés az alacsony súlypontjával, kitűnő súlyelosztásával ideális az AWD rendszer számára, és lehetővé teszi a kimagasló vezetésbiztonsági és kitűnő vezethetőségi tulajdonságok, valamint a kiemelkedő "aktív biztonság" elérését. Világosan fogalmazva, az erőátvitel elrendezéséből eredő tulajdonságok nem hasonlíthatók más berendezésekéivel, és ez az előny biztosítja a Subaru autók minden mást megelőző kitűnő viselkedését. Továbbá a Subaru egyedülálló AWD elrendezése eredményez olyan kvalitásokat is, mint a kimagasló megbízhatóság, alacsony zajszint és alacsony fogyasztás, melyek elengedhetetlenek, hogy az AWD autók széleskörű népszerűségre tehessenek szert. Pillanatnyilag a Subaru az AWD technológia vezetőjeként magára irányította a világ figyelmét. A Subaru AWD rendszereinek sorába tartozik az aktív nyomatékelosztós AWD, a VTD-AWD, a viszkókuplungos, központi differenciálzáras AWD és a viszkókuplungos állandó AWD.
A boxermotor
A Subaru jelenleg a Legacy, Outback, Impreza és Forester modelljeibe építi be a boxermotort és az AWD rendszert. Ezen túlmenően a Subaru AWD-s gépkocsijainak többségének jellemzője a minden modellhez alapfelszereltségként* biztosított blokkolásgátló (ABS). A Subaru volt az első japán autógyár, amelyik ABS-szel látta el AWD-s autóit. A Subaru innovatív AWD és ABS technológiái testesítik meg az "aktív vezetés, aktív biztonság" koncepciót, és amelyek kivívták e kitűnő jellemzők komoly hírnevét.
A japán autógyárak közül csak a Subaru alkalmazza a kitűnő tömeg-kiegyensúlyozottságú boxermotort. A főtengely bal és jobb oldalán szemben lévő dugattyúk elhelyezése ideális a váltakozó irányú alternáló mozgás végzésére. Mivel ez a mozgás hasonlít két gyakorlott ökölvívó ütésváltásához, ezt a motort gyakran boxermotorként emlegetik. A többi autógyár soros vagy V-motorja esetén lehetetlen a hossz-szimmetrikus elrendezés szerkezeti kialakítása.
Jelenleg az egész világon csak néhány autómodell készül boxermotorral.
A boxermotorokat a repülőgépgyártásban kezdték alkalmazni, ahol abszolút fontosságú volt a könnyű, nagyon tartós motorok beépítése. A Subaru 1965-ben az első japán tömeggyártású elsőkerékhajtású autóba, a Subaru 1000-be építette be a boxermotort. Azóta ez a technológia részévé vált a Subaru tradíciójának.